8 مرداد 1402 توسط حنانه بهرامی 0 دیدگاه

چرا باید دندان های خود را مسواک بزنید؟

مسواک زدن دو بار در روز فقط برای تمیز نگه داشتن دهان نیست.

 این راهی برای حفظ سلامت کل بدن شماست.

 

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه باید دندان های خود را مسواک بزنید. این کار با از بین بردن پلاک ها، که لایه ی شفاف باکتری روی دندان ها را می پوشاند، انجام می شود.

 هنگامی که به درستی مسواک بزنید، تجمع پلاک و باکتری هایی که بین دندان ها و روی زبان شما جمع شوند را از بین میبرد. مسواک زدن دو بار در روز همچنین به تقویت سیستم ایمنی و سبک زندگی سالم‌تر کمک می‌کند.

 

چگونه مسواک زدن از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند؟

عمل مکانیکی مسواک زدن، پلاک بسیار چسبنده دندان را که مخلوطی از باکتری ها، اسیدها، محصولات جانبی چسبنده و بقایای مواد غذایی است، از بین می برد. پلاک ها و باکتری ها به طور طبیعی بلافاصله پس از صرف غذا روی دندان ها ایجاد می شود.

 

باکتری ها قند مصرف می کنند و به عنوان یک محصول جانبی، اسیدهایی تولید می کنند که مواد معدنی را از دندان ها حل می کند. این حفره های میکروسکوپی ایجاد می کند که ما نمی توانیم ببینیم. مسواک زدن مکرر رشد باکتری ها را تا مرحله ای متوقف میکند.تجمع پلاک روی دندان‌ها می‌تواند باعث التهاب لثه (ژنژیویت) شود که به مرور زمان می‌تواند منجر به از بین رفتن بافت لثه شود.

 

مسواک زدن منظم همچنین به جلوگیری از ایجاد جرم کمک می کند، جرم پلاکی به شکل سخت شده است که آسیب بیشتری دارد و حذف آن دشوار است اما می توان با مراجعه به متخصص بهداشت این کار را انجام داد.

 

چه زمانی باید دندان های خود را مسواک بزنید؟

مسواک زدن به طور منظم برای کاهش تجمع مضر پلاک ضروری است.

 

مسواک زدن دو بار در روز حداقل توصیه می شود.

مهم ترین چیز این است که دندان های خود را در آخر شب مسواک بزنید تا بقایای غذا از بین برود که از تجمع مضر پلاک در طول شب جلوگیری می کند.

قبل از صبحانه مسواک بزنید، نه بعد از آن برای جلوگیری از فرسایش دندان.

هر بار حداقل 2 دقیقه دندان های خود را مسواک بزنید.

 

چرا باید دندان های خود را قبل از صبحانه مسواک بزنید تا بعد از آن؟

هنگامی که شما خواب هستید دهان شما غیرفعال است و باکتری های زیادی تکثیر می شوند و خود را به دندان های شما می چسبانند. با دهانی از خواب بیدار خواهید شد که سلامتی را به خطر می اندازد. با خوردن صبحانه ابتدا به آن باکتری ها مواد مغذی و قند میرسانید اینگونه آسیب بیشتری به دندانهایتان وارد میشود

 

وقتی باکتری ها قند موجود در غذاهایی که می خورید را مصرف می کنند، اسید ایجاد می شود. این اسید به مینای دندان و لثه های شما آسیب می رساند. اگر بلافاصله بعد از غذای اسیدی یا آب میوه مسواک بزنید، موهای ساینده مسواک و خمیر دندانتان با این اسیدیته مخلوط شده و مینای دندان از بین می رود. این عاج زرد طبیعی زیر را نشان می دهد. این به عنوان فرسایش دندان شناخته می شود.

 

علاوه بر این، مسواک نزدن قبل از صبحانه به این معنی است که شما نه تنها غذای خود را میخورید، بلکه تمام باکتری هایی را که در طول شب انباشته شده اند، را هم میخورید. بنابراین منطقی است که قبل از لذت بردن از صبحانه، مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

 

چگونه باید دندان های خود را مسواک زد؟

کلید مسواک زدن موفق این است که به آرامی به مدت کافی، حداقل 2 دقیقه مسواک بزنید و به طور سیستماتیک در داخل و خارج تمام دندان هایتان را مسواک کنید.

درباره حنانه بهرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *